Anna-Maria Gustafsson

2009-04-13
11:34:52

Påsken 2009
Vilken underbar påsk det varit! Långfredagen kändes verkligen låååång, timmarna ville aldrig ta slut men så kom lördagen och påskfirande i stugan tillsammans med lilla familjen på 11 personer (snart 12). Mamma hade ordnat en super god påsklunch som bestod av alla dess läckerheter man kan tänka sig! Sill och snaps var såklart ett måste för de som tycker om sådant, själv höll jag mig till påskmust och mammas äggröra. Önskar innerligt att jag fått lite av mammas kunskaper inom matlagning, för hennes mat är verkligen oslagbar! Kvällen närmade sig och ingen hade ens en tanke på att avsluta den tidigt! Åter igen gjorde mamma en dunder succé med middagen, vi åt så vi nästan sprack. Jag och Micke som försöker leva lite hälsosammare liv gjorde ett break under denna påsk, högtider är ju högtider och då skall man få unna sig, så är det bara! Micke blev lagomt rund under fötterna, men tro mig, det var inte bara han, det fanns fler :) De vettiga kvinnorna var iaf lugna och tur var väl det!
Det blev blåbärs på söndagen, i Mickes familjs stuga. Det blev grillat, smakade verkligen sommar och gjorde att man längtade lite extra! Synd att det blåste som det gjorde, annars hade det varit en perfekt dag att bara sitta ute och njuta av våren! Men idag måndag, återigen till blåbärs och vilket väder, idag blir det absolut en lååång dag i det fina vädret! 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: