Anna-Maria Gustafsson

2009-03-06
11:19:58

Levi, Finland

Jaha, vad har hänt med mig, varför skriver jag aldrig?! Jo såhär ligger det till, vi har varit på en liten semester. Jag, Micke samt hans jobb/ungdomarna har varit till skidorten Levi i Finland. Vilket otroligt ställe! Nästan allt var byggt precis som i Alperna. Ungdomarna samt delar av personalen är fortfarande kvar där, de kommer hem först i helgen. Vi var hemma redan på onsdag, tyvärr var jag tvungen att jobba men sånt är livet!
Levi i säg var jätte, jätte fint! Fick aldrig prova på backarna pga den stora magen och alla dessa värkar men när man fick höra de andra förstod man att det var något utöver det vanliga! Finns över 40 backar att välja mellan, liftar nästan överallt. Själv gick jag på spa en dag för avkoppling och det var väl behövligt. Vi kommer återvända, det är ett som är säkert! Är runt 30mil dit, endast kanske 3-31/2 timmars bilväg (hastighetsbegränsat inom Finland)! Dock var det otroligt dyrt att leva där men man måste unna sig ibland. Vilka hade stuga där då?!, Jo, presidenten från Finland, många rallyförare m.fl. Timmerstugor överallt! Om ni skall åka på skidsemester men kanske inte har råd att åka ända till Alperna, eller kanske bara vill bort över en helg, då rekomenderar jag varm LEVI.




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: