Anna-Maria Gustafsson

2009-10-04
23:50:24

Helgen v. 40

Lilla hjärtat mitt liggen just nu och snosar i sängen, febern är gone och har varit på strålande humör hela dagen :) Lovinas pappa ligger också och sover, på soffan, men väsnas betydligt mer, jag kan bli tokig på detta snarkande, men jag får leva med det. Att båda har somnat kan jag förstå, denna helg har varit lite hektisk faktiskt. Fredag hade Lovina fortfarnade feber så vi var bara hemma, men fick iaf trevligt besök av robert, monica och lille neo. Det blev en idol kväll med massa popcorn och godis.
Lördag och gummans feber var nästan helt bort blåst. Så vi höll oss inne även denna dag. Under eftermiddagen hade vi en traktor här på gården för att ta ner alla dessa hemska buskar och träd för att göra plats för bastun som så småning om skall stå där. Lovinas feber var äntligen över och vi kunde åter igen få se skymtar av hennes underbart söta leende. Middagen närmade sig och vi hade bjudit över familjen Frohm på middag. Det blev mammas goda lax med vanlig hederlig potatis. Till efterätt, varma bär och glass, mums! Linda hade bakat och hade med sig en påse bullar och en påse muffins, kan bara säga er att de är väck, jag har ätit ALLA!!! Jag älskar sötsaker och jag står för det också! De var kanon goda och varför då bara låta de ligga i påsarna och mögla, nej, de trivs bättre i min mage än i soptunnan :) 
Söndag och vi passade på att ta en tripp till Haparanda tillsammans med zacke, monica och lille neo. Vi inhandlade den berömda tripp trapp stolen, och jag är så nöjd. Lovina har fått provsitta, snacka om ett smile på läpparna när hon upptäckte att hon kunde sitta själv utan att någon höll i henne. Vi hann inte mer än montera ihop stolen innan vi skulle på middag hos Mickes föräldrar, gott var det kan jag lova. Vi var inte långvariga, som vanligt stress, stress, stress, men Micke skulle jobba så jag förstår honom! Jag och Lovina blev på två så vi passade på att besöka moster Sara m. fam. Hon stod och bakade bullar, så ni kan ju tänka er vad jag gjorde, jo, det stämmer, fortsatte äta bulla, fan snart ser jag ut som en kanelbulle själv! Skärpning a-m!!!!
Men måste bara få berätta som en kort liten avslutning.., lilla Emma, Lovinas kusin, är för söt. Hon hade fått ett godis spray, som man sprayar i munnen, rena socker bomben det där, nåväl, hon tittade så fundersamt på den lilla flaskan och tröck till, ju såklart sprayde hon sig i ögat, ajjj det svider hörde man henne ropa. Snabbt in på toa, tvätta, tvätta.., klart! Hon tar den där lilla flaskan igen, tittar på den och trycker till igen!!! Ajjjjjjjj det svider, nåväl, in på toa igen, tvätta, tvätta..., klart! Efter det gav jag henne lite info hur den skulle användas så hon sprang runt, sprayade och blev mer blå i munnen för varje gång, men då, ajjjjjjj, vad tror ni hon lyckas med? jo, spraya och fastna med den i munnen vilket ledde till lite blod och då hade den lilla flaskan gjort sitt! Skall inte sådant vara barnvänligt?!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: