Anna-Maria Gustafsson

2009-10-20
11:15:47

Ett dilemma
Jag har funderat. Hur kan det vara så svårt att leva ett hälsosammare liv?! Jag har försökt om och om igen, men det slutar alltid i katastrof! Lever nyttigt i ett par dagar, max 1-2 veckor och sedan brister allt och jag köper mig ett kg lösgodis, saknaden efter detta socker är obeskrivligt! Visst, jag tror på det många säger att man måste ha det som en livsstil men jag vill inte känna när jag ligger på dödsbädden, tänk om jag hade levt som jag hade velat leva och inte försökt banta hela mitt liv genom att äta sådant jag ändå inte tycker är spec gott, men samtidigt slår det mig, jag kanske ligger på dödsbädden betydligt tidigare om jag inte gör det! Herregud, detta är ett dilemma som är helt absurt!

Hur skall jag göra för att börja må bättre inombords?
- Banta, nej det vill jag inte!
- Välja bort allt som är gott, det vill jag inte heller!
- Leva nyttigare, visst, men jag klarar det inte!

Jag måste fråga mig själv varje gång jag ser på det söta, behöver jag detta och vad ger det mig?!
Dax för förändring, eller, kommer jag klara det, tror ärligt inte det, det är en livsstil jag inte vill leva!
Vad är det rätta för just mig?!



vs.



hmmmm...

Kommentarer:
#1: Anneli

Det är jättesvårt! Jag brukar bara kunna hålla mig någon dag innan jag kommer på en orsak till att jag förtjänar godsakerna..helt omöjligt. Om du kommer på hur man gör är det bara att höra av dig! ;)



Kul att läsa om hur du/ni har det! Man undrar ju vad alla från klassen gör nuförtiden.

Ha det jättebra!

Kram/Anneli

2009-10-20 @ 17:18:59
#2: Henna

Jag tycker att man ska försöka leva sunt och äta nyttigt, men tycker ändå man får unna sig något gott då och då. Hellre lever jag lyckligt och äter det jag tycker är gott än att sitta och oroa sig för att dö i förtid eller tänka på det extra småkilona! :)

2009-10-21 @ 13:59:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: