Anna-Maria Gustafsson

2010-12-14
11:24:13

Glad

14 december och svinkallt ute men ändå en mkt lycklig a-m!
Igår var det lucia, en mysig dag men tyvärr måste jag säga att grytnäs dagis har en tråkig tillställning! Jag blev väldigt besviken. Trångt, ingen koll på barnen och dessutom ska man ta med sig fika, hur sjukt är inte det?! Alla andra dagis jag varit på bjuder föräldrarna på fika.
Dessutom såg lillgumman inte klok ut, får man säga så?! Hon var ju såklart lika söt som vanligt men lucialinnet var på, glittret knytt under armhålorna?!, inget glitter i håret och ingen klämma heller så hennes stackars långa lugg hängde framför ögonen. Det är säkert jättestressigt för fröknarna men om de skulle ta avdelning för avdelning samt stanna på grytnäs förskola skulle de spara tid och en massa jobb!
Dessutom hade min systers dagis en mkt bra idé.., att man på avdelningen fick fika med barnen men betala en liten slant som fröknarna därefter använde till att köpa varsin liten julklapp och dela ut på deras lilla "julfest".
Nästa år, om det är på samma sätt ska vi klä upp Lovina men gå och se på Emmas tillställning istället, mysigt, lugnt och full kontroll!
Nog om lucia...
Varför är jag så lycklig då? Jo, mamma och Hans-olav är på väg hem. Jag längtar så det gör ont. Nu ska jag hem och sätta belysning på utegranen, det är iaf på tiden!


Kommentar:
#1: Anki Henriksson

Hejsan! Jag måste hålla med dig om Grytnäs luciafirande. Kände mig besviken, det mysiga förvann.Har tänkt att man borde ta upp det. Tror att vi är fler som tycker likadant. Anki.

2010-12-21 @ 23:58:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: