Anna-Maria Gustafsson

2010-12-31
11:15:22

Mammor, se hit, kanonvagnen!!!
Nyår är räddad :) Igår efter promenaden bestämde vi oss, fantastiskt :) Skit i det nu...

Idag satt jag och kollade på vagnar på internet, eftersom vi kommer bli tvungen att skaffa oss syskonvagn så tänkte jag att det är lika bra att börja leta i tid. Tycker alla är så fula och klumpiga men ett ont måste! Jag tycker om att promenera och skulle vagnen vara orsaken till att inte kunna göra det skulle jag uppriktigt koka inombords!
SÅ, jag har varit till de flesta barnaffärer och kollat, inget som tilltalat mig. Tillslut sa jag till Micke, men vad fan, vi kör på en teutonia (eller vad den nu heter) men vill inte ha en sån, lika klumpig som alla de andra och inte alls spec snygg heller (tro mig, det är viktigt när det kostar så många tusenlappar). Visst är funktionen det viktigaste men det ska finnas en helhet!
MEN varför jag gruvar mig att köpa en sån här vagn är just för att det är kanske inte alltid jag har två barn på promenad och då är vagnen på tok för stor! Ett riktigt as rent ut sagt!
OCH vad hittar jag?!

Bugaboo Donkey, den nya dubbelvagnen (syskonvagnen). Den är helt otrolig!
Den smalaste syskonvagnen på marknaden med alla variationsmöjligheter! Du kan ha barnen vända mot dig, ifrån dig, en mot dig och en ifrån osv. Men det bästa av allt, den går att göra till enkelvagn, med en liten korg för inköp!!! Den har inte de små hjulen fram som inte är så bra här i norra Sverige pga snön utan de har 4 större hjul, två helt vridbara! Den går hur enkelt som helst att göra om till dubbelvagn igen! När du viker ihop den blir den mindre än emmaljungan vi nu redan har! Fantastiskt! 
DEN SKA JAG HA! T.o.m Micke tyckte att vi skulle köpa den trots pris!
Enda problemet, den kommer till Sverige våren 2011 och kan fås först hösten 2011. Men det är ju nästintill sommar när lillhjärtat kommer till världen så får väl använda min emmaljunga tills den nya vagnen kommer, vi har ju dessutom en finfin sulky som Lovina får åka i under ett par månader. (Fan Micke får väl promma med mig de gånger båda barnen ska med!).
Så en resa till sthlm och NK blir det så fort den kommer ut på försäljning! Har inte tid att beställa härifrån norr, då tar det ännu längre att få den! Lika bra att köpa den på plats!




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: