Anna-Maria Gustafsson

2010-07-19
11:32:30

Ny vecka, samma skit väder

Timmarna bara går och solen kommer inte fram. Vart fan är sommaren? Man blir ju deppig att aldrig få se solsken, att aldrig få sola och aldrig kunna sitta utomhus vid middagen! Micke brukar säga att jag använder orden alltid och aldrig lite för ofta så när jag använder de orden så får man ta det med en nypa salt.
-"jag får alltid städa"
-"jag plockar alltid disken"
-"du städer aldrig bilen" (dock sanning)
-"jag tvättar alltid kläder" osv...
Känner ni igen er?
Micke hjälper dock till mer än många andra men jag tycker om att gnälla, jag tycker om när han ger mig sitt lilla flin och säger tyst, knappt så jag hör honom men ändå hör, -"alltid/aldrig, alltid/aldrig".
Stackarn får höra gnäll om tvätten trots att jag förbjuder honom att tvätt, han duger inte till det, han krymper bara kläderna (men han gör det säkert med flit bara för att slippa).
Skall ta och laga mig och lilla Lovina lite lunch så får man hoppas på att solen snart tittar fram och att gnällkärringen a-m lugnar ner sig lite.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: