Anna-Maria Gustafsson

2010-06-23
12:14:46

Lilla hjärtat

En solig dag, perfekt för utomhus projekt, men tyvärr har min lilla tös fått feber så Micke får klara sig utan mig på gården idag!

Inatt vaknade hon och sa lågt "mamma" från hennes säng. Jag tog upp henne och hon var verkligen kokhet. Det tog minst 2timmar innan hon somnade om. Vi hann inte sova spec länge innan hon vaknade igen, ännu varmare än sist. När inte suppen jag gav henne hade någon verkan blev jag orolig. Man känner sig så otillräcklig som mamma fastän man gör sitt bästa hela tiden. Hennes ögon är tunga och glansiga, hennes lilla kropp en varm och hon är mammigare än någonsin, sover mer än vanligt, vill inte äta...
Har min tös åkt på sin allra första "riktiga" feber?
Vad beror det på? tänderna?
Det är så himla svårt att veta.., men om febern håller i sig och inte supparna hjälper är akuten nästa!


Kommentar:
#1: Moa

Lugn nu A-M!

Barn får feber. Barn blir sjuka, det är normalt. Du behöver inte åka till akuten i första taget!

Feber som enda symtom är också vanligt. Ibland kommer snuvan och hostan lite efteråt. Eller inte alls.

Varva supp Alvedon och Ipren var 3:e timme om du vill få ner temperaturen. Ge vätska och önskekost. Låt Lovina sova så mycket hon vill.

Hon är snart frisk igen!

Och självklart är du orolig, det är man alltid. Det är föräldrars lott liksom. Krya på dig Lovina!

2010-06-23 @ 20:55:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: