Anna-Maria Gustafsson

2010-10-31
15:20:33

Lååååång söndag!

Lilla go tuppen (Lovina) väckte mig 06.30 imorse. SOMNA OM tänkte jag, men det vara bara att kliva upp! Klev upp med påsar under ögonen och håret och alla håll. 07.30 stod det på köksklockan, 06.30 på min mobil, vad nu?! Vad är det som inte stämmer, men herregud, det är idag man vrider tillbaka klockan! Så med andra ord har tösen sovit till "07.30" vilket i vanliga fall betyder sovmorgon!
Började dagen med julklappsinslagning. Klockan var då 07.30 när jag var färdig. Jahapp, vad ska man hitta på nu. Plockar undan lite, men fanns inte så mkt att plocka eftersom jag ägnade hela gårdagen till att städa huset. Tog mig lite frukost, nu då?! La mig på soffan i drygt en timme då micke gick över med Lovina till farmor och farfar. Funderade på vad jag fortfarande skulle hitta på.
När han kom tillbaka klädde han bara Lovina lite varmare och gick ut på gården och lekte med Lovina och jag tog bilen till Haparanda. Ensam, faktiskt rätt skönt att bara åka själv, så poppade 1900 till tidigt 2000-tals musik, gapade för fullt i bilen, kan inte ha låtit mer falskt men så underbar skön känsla!
IKEA sprang jag så gått som igenom och ICA Maxi (förövrigt världens bästa matvarubutik) dröjde lite längre. Handlade hem en massa saker för middagar under veckans lopp. Tog mig en korv i bröd och åkte hem!
Har packat upp och satte mig här. Ja nu är klockan bara 15.15 och jag har mer än halva dagen kvar, herregud vilken lång dag!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: