Anna-Maria Gustafsson

2010-10-28
16:47:12

Rena rama risdagar

Två dagar med många ned gångar som man i efterhand kan skratta lite åt!
Dagen igår började med att jag (vet inte hur jag tänkte) skulle koka ägg till frukost, tänkte inte på att de är ovala och la dem på bänken för att lägga tillbaka äggpaketet i kylen. Knäck, spläch!!!! FAN! vände mig om, knäckt ägg på golvet! Torka upp!
Lunch, beställde in en god och härlig tonfisksallad på myggan, den är alltid lika god men denna gång var det även en extra ingridiens. Mot slutat av salladsätandet upptäckte jag en liten larv, förmodligen legat bland salladsbladen. Huhu, ingen mer sallad gick ner vid det tillfället!
Sedan rullade dagen på fram till middagslagningen, allt gick fin fint, skar morötter, potatis osv. Passade på under tiden det kokade i grytan att ringa och surra med Katja. Sitter i Lovinas rum och hör hur det fräser, FAAAAN, vattnet hade kokat bort och det som återstod var bränt kött, potatis, lök och morötter. Micke fick en utskällning pga att han befann sig i köket när det hände, men insåg ganska fort att det var ju jag som lagade middagen och inte han! Men det gick att rädda och smaken blev inte bränt och förstört, utan faktiskt riktigt gott! 
Efter middagen tog jag mig i kragen och tog med Lovina för att hälsa på moster Sara som förövrigt skaffat sig två socker söta kattungar! Vi umgicks i drygt 1-1½ timme innan det var dax för hemfärd, natti natt för lilldamen. Trodde allt skulle gå bra, men på väg hem blev jag dålig, mega dålig. JAG ÄR JU ALLERGISK, idiot! Kanske skulle ha hållt mig på minst 3meters avstånd från de små djuren. Tog inte ens i dem men sjuk blev jag, hoj fy fasiken! Det snorades hela kvällen, det kliade i halsen och ögonen. Vaknade imorse med samma känsla, kände mig sjuk och hängig! Katter är inget för mig!

Idag gick allt bekymmerfritt på jobbet. Tog en snabb lunch för att sedan göra ett bank besök. Det tog lite tid så var tvungen att springa mitt i för att hämta Lovina på dagis och återkomma 20min senare. När jag kommer till bilen står lapplisa där, satan i h-v! Jaha, böter för att inte använda den så kallade p-skivan! Inte ovanligt att glömma, varför införskaffa sådana regler i vårt lilla samhälle??? Har det någonsin varit problem utan dessa brickor, nej just det!!!!
Nu är det snart middag igen och förhoppningsvis flyter allt på lite bättre från och med nu!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: