Anna-Maria Gustafsson

2011-08-08
10:56:38

Mat, fest och mkt skratt

Helgen har varit rolig, lite utöver det vanliga.
Fredag åt jag och syster den amerikanska buffén på Lilla. Då jag spenderat en tid i USA innan barn, hus, bil och sambo ville jag se om det lyckades med dess smaker osv. Hur smakade det då?! UTSÖKT! Det man ville ha fanns och det var jättegott!

Lördagen blev det Norrlandsguld fest, skit kul :)
Festen i säg startade 19.00 men jag inväntade Henna och Petter då hon jobbade till 21.00 och skulle därefter byta om osv. innan vi tillsammans åkte dit. Micke intog festen med andra grabbar just efter 19.00..
Jag ammade innan jag åkte, vid 21.30 och sen levde jag på ramlösa och portello hela kvällen. De andra drack som ni förstår mkt öl men även cider fanns i mängder.
Vid 02.00 åkte vi hem, precis när jag kom in genom dörren kom mamma upp ur sängen och sa att Linn just vaknat för nattmatningen. (hon äter en gång per natt) så prickade in det rätt bra :) Nog för att jag vet när hon oftast äter osv men skickligt ändå tycker jag!
Jag är en av de mammor som inte skulle få för sig att pumpa mjölk för att få festa, nej nej, finns inte i min värld, då anser jag att man kanske inte är mogen att skaffa barn om man börjar tänka på att dricka under amningstiden. Det är en så kort tid under sitt liv som man faktiskt kan vara utan den "skiten".., och man KAN faktiskt ha sjukt kul utan alkohol, ett levande bevis var i lördags.
Nu ska jag snart börja med lunchen, sen iväg och handla inför middagen, hojja! Kan tycka att det ibland är rätt kul att laga mat men jag hatar att handla och helst om det faller miljoner regndroppar från det trista gråa där uppe i det egentligen blåa! Solen, vart är du? Sommaren, vart har du försvunnit?!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: