Anna-Maria Gustafsson

2011-02-02
02:10:28

En jobbig stress
Våran underbara semester börjar lida mot sitt slut. Känns skittrist men det måste ta slut någon gång för att man ska kunna längta till nästa gång.
Vaknade imorse ovanligt tidigt, innan Lovina till och med! Hade en jobbig känsla av stress i kroppen. Låg och funderade gällande huset och allt som måste göras. Vi började med hallen förra året och inte ännu klar! Hoppas verkligen de lagt in golvet nu. De lovade stort att det skulle vara färdigt innan jul men det blev inget! Nu har de lovat på hedersord att det ska vara färdigt tills vi kommer hem från semestern. Kommer jag hem och ser att det fortfarande står orört kommer jag allvarligt be en annan hantverkare göra det. Less på att bli lovad en massa men inget händer, därav varför inte hallen ännu är färdig!
Men det är inte bara hallen som oroar mig. Det ger mig magsår att tänka på att vi har hela tomten och huset att fixa samtidigt som vi kommer få tillökning och måste lägga energi och kraft på våra då två barn. Hur mkt jag än längtar tills lillen/an föds så vill jag hinna med så mkt som möjligt innan dess...
Dessutom är vi ett rum kort i huset nu när vår lilla skatt kommer till världen, vad göra?! Två rum på övervåningen, ett till skulle verkligen behövas. Källaren är inte ett alternativ då trappen är livsfarlig!

Jag måste sluta tänka och koncentrera mig på dagen och ta dag för dag istället. Vi hinner det vi hinner och jag måste försöka njuta av tiden med mina två små när det är dax!
Nu ut i solen, stranden nästa.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: