Anna-Maria Gustafsson

2011-03-23
13:10:59

Lovina hos frisören
Gårdangens frisörbesök slutade i ett mindre kaosartat kalas!
Hade en hel del att göra igår så tänkte att när jag ändå är i farten bokar jag in en klipptid åt Lovina som såg väldigt ovårdad ut på huvudet. Har inte klippt hennes hår en enda gång sen födseln så tänkte att det var dax. Dum idé!!!
Hade planerat att först läsa nisse hos frisören (som är hennes favoritbok), sedan köpa mutor på kiosken som hon själv fick välja (en klubba och en sån där liten kinderäggchoklad utan leksak blev valet). Samt fota i massor med mobilen eftersom det var första gången och ville ha det dokumenterat.


Det började bra, boken, mutan och promenaden dit. Sen.., puh!!!
Hon skulle inte sitta i stolen eller ha på sig klipprocken (eller vad det nu kallas), så jag fick skippa allt vad fotografering hette, sitta med rocken på och henne i famnen. Hon gnällde varvat med gråt konstant. Sara (frissan) fick knappt röra hennes hår. Så det slutade med att Sara klippte lite på topparna och luggen blev något kortare, sen gav vi upp. Hon hade något slags dramadrottningbeteende! ajajajaj, paaaaappppaaaaaa...... (tog inte ont överhuvutaget, pappa var inte där).
Så nästa gång klipper jag henne hemma, så blir det! Nästa gång hon bokas hos en frissa är tidigast år 2013 då hon blir 4år. Innan dess tar jag striden hemma!   

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: