Anna-Maria Gustafsson

2011-03-09
14:25:13

Glad men trött gravid kossa

Börjar med att säga stort grattis till Johan och Camilla som igårkväll fick sitt lilla underverk. Han är verkligen jätte söt och önskar er all lycka för framtiden. Fick ett mms igår på lillgossen och blev tårögd, hur kan ett barn vara så sött att man börjar gråta?
Alla spänningar och förväntningar när lillen skulle titta ut. Oron om hur Camilla mådde och glädjen över att allt var som det skulle. Det finns så många anledningar till varför allt släpper när man endast får se en liten bild. Så glad för er skull.

Sitter själv och drömmer mig mest bort till värmen. Visst, det är jätteskönt ute men har insett att all färg, ALL färg är borta från ansiktet som jag fick från Thailand. Jag är nästan grå/gul i ansiktet. Känns inte alls kul och tanken att lägga mig i ett solarium går helt bort då jag är gravid, finns inte i min värld att jag skulle göra det!
Så vad göra? Brun-utan-sol? Puh, syns så tydligt när vissa anväder det, de blir som lite gulbruna. Ingen vacker färg. Kanske dock det enda alternativet för ett bättre välmående.

Att vara gravid är i mina ögon jättevackert på andra men när jag ser mig själv, huuuu... Älskar miraklet i magen men som jag sagt förut, hatar att vara gravid. Har ingen livsglädje att lägga ner tid att "fixa mig", klä mig fint då allt trycker och gör ont. Till och med när jag skulle ta mig från soffan och allt bara låste sig, kunde inte rubba mig från stället eller den framåtlutande ställningen sa Micke -"Det blir nog inga fler barn efter det här va, älskling"?, nej tror inte det..
Vissa är gjorda för att vara gravida medans andra inte är det och jag är def en i kategorin inte!
Jag som älskar att träna och röra på mig har fått ge upp allt! Och i detta väglag då det är svinhalt på vissa ställen går även promenaderna bort, tyvärr, det enda som jag faktiskt kunde göra, korta svängar!

Nu får jag fortsätta drömma om den tropiska hettan, de svala kläderna, de mysiga kvällspromenaderna med god mat och trevligt sällskap. Då man kopplar av och glömmer allt vad stress heter! När lilla ögonstenen våran får se världen med egna ögon är det sommar och varmt, åhhh vad vi ska mysa, lill grabben/tösen, Lovina, Micke och jag. Jag längtar redan.....


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: