Anna-Maria Gustafsson

2011-05-20
19:30:39

Inte igen!

Det är inte sant!!
Allt började så bra, vi mös på morgonen, åt frukost, Micke for och jobbade, Lovina somnade innan lunchen (då hon vaknade otroligt tidigt idag) samt besök av Monica.
Jag värmde upp lunch till oss men Lovina ville inte äta. Försökte lura i henne mat på alla sätt och förstod inte alls varför hon inte ville äta då hon annars äter denna rätt med god aptit!
Tog inte ens en timme, när jag stod på toan och bytte blöja på minsta damen då jag hörde hur hon började kvälja i sitt rum. Trodde först att Lovina satte något i halsen, men inte.., magsjukan är inkommen i vårt hus. Fy nej!!! Andra gången för iår! Inte nu, nu när vi just fått smått, när jag har undvikit dagis och allmän befolkning bara för att inte detta ska drabba oss.
Nu är den här och verkar inte ge sig. Lovina spyr än och får inte behålla något, inte vatten, inte vätskeersättningen, ingenting! Känner mig så hjälplös och vill inget annat än att denna skit ska vara över! Hur blir det om vi andra drabbas, hur blir det om våran minsta tjej får det, då vet jag inte vad jag gör!
Det som inte fick ske skedde. FAN! Av precis allt är magsjukan den jobbigaste sorten, den som smittar lätt och är riktigt jäkla envis (iaf när det gäller Lovina). Sist hon hade det var hon dålig i närmare en vecka. Hon spydde inte i en vecka men det tog länge innan hon blev helt återställd. Då var det endast micke som klarade sig, hur blir det denna gång?
Någon som har tips på vad man kan mata lilltjejen med då hon inte får behålla något? Vätska, ja, men vad för vätska? Ingenting verkar stanna i magen!
Tusen tack Monica för att du var här när det inträffade och du hjälpte mig med de små! Jag uppskattar hjälpen jag fick. Kram till dig!
Så våra vänner, håll er undan herrgårdsvägen ett par dagar om ni inte vill bli smittade. Det är säkrast så.


Kommentarer:
#1: E

Våran kille som nu är 4 år blir på precis samma sätt när han blir magsjuk. Det enda rådet jag kan ge och som vi har fått (vi har blivit inlagda med honom flera ggr) är att mata henne med vätskeersättning skedvis, med en tesked nån sked i taget. Då kommer det så lite så hon bör inte behöva spy upp det igen. När det gäller den lilla så är hon safe om du ammar henne. Då får de inte magsjuka enligt damerna på BVC. Jag har nämligen en som är 5 mån och har varit livrädd att hon ska få det när det härjade som värst.

Hoppas jag var till lite hjälp. Krya på er!

2011-05-21 @ 08:58:55
#2: malin

precis det jag också tänkte skriva, ge vätskeersättning skedvis varje 5:e minut. När min lille grabb fick magsjuka så gjorde vi så och på det sättet fick han behålla det vi gav han, och var noga med att sprita händerna hela tiden...

hoppas hon snart kryar på sig

2011-05-21 @ 21:44:03
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: