Anna-Maria Gustafsson

2011-05-20
00:24:13

En vän för livet
Sitter uppe och har ingen aning om varför?!
Svintrött och vet att jag har en natt med ett x antal gångers blöjbyten samt matningar, men ändå sitter jag här. Kanske för att båda barnen sover och gubben jobbar. Skönt med lite ensamtid framför datorn med lugn musik i bakgrunden.

Måste bara få berätta om en sak som kom i brevlådan våran igår. Ett handskrivet kort av min kära vän Malin från Halmstad. Ett litet kort som hon ansträngt sig göra till oss och framförallt till den nya lilltjejen i familjen. Jag blev jätte rörd och kom att tänka på vilka ens vänner är och inte! Hon fick mig att le och känna mig glad inombords. En sådan vän är svår att hitta.
Har fått jättemånga superduper fina presenter och hälsningar från nära och kära från denna ort, de som finns på hemmaplan. Kanonglad för dem men vad jag ville komma till var att detta lilla kort fick mig och tänka på alla de jag umgicks med under skoltiden, de som man alltid trott betydde mkt för en och tvärtom. Någon man förväntade sig skulle höra av sig, behöver inte komma förbi, bara visa att man bryr sig genom ett sms eller bara ett litet samtal. Men nu förstår jag verkligen vilka som är ens vänner och inte. Har aldrig begärt att någon ska göra det iofs men detta får iaf mig att tänka en gång extra på vad en sann vän är för något.

Tänk vad ett litet kort kan göra. Blev verkligen glad över detta. Så lite behövs det egentligen för att visa att man bryr sig och det var något jag uppskattade oerhört mkt. Tack så mkt Malin, du har ett hjärta av guld. Du och Emma kommer snart hit och jag längtar så jag spricker :)



En bild från usa-tiden på brudarna Emma och Malin.



Snart är ni här och hur kul vi ska ha!!!

Nu måste jag ta med mig den minsta lilla tjejen till sängen för att få mig några timmars sömn innan den stora tjejen väcker mig med ett leende på läpparna och vill att jag kliver upp!

God natt och sov gott...


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: