Anna-Maria Gustafsson

2011-05-21
22:18:31

Har vi andra klarat oss?
Det har äntligen börjat stadga sig.
Lovina har verkligen haft det tufft. Två gånger in på akuten pga en hönsig morsa och en människa i växeln (på annan ort?) som bad oss åka in omgående. Lovina lyckades dessutom kräkas i bilen men det är inte hela världen, det viktigaste var att hon blev frisk.
Så hela natten fortsatte eländet, fick inte behålla något. Tillslut ville hon spy men det kom inget, helt tom var hon, stackars liten!
När det väl gick över med kräkandet så sov hon i ett par timmar innan febern kom. Så det har hon fått kämpa med idag, helt matt och balanssinnet var inte heller som det skulle. Snacka om att man känner sig liten och hjälplös. Jag hade väl kunna drabbas istället för henne...
Så tacka gud att Micke kunde vara hemma med mig. Hur det än är så har vi en 12dagar gammal liten flicka också och tro mig, jag är inte helt varm i kläderna när det gäller att ta hand om en sådan liten samt en större med magsjuka. Vet att han hade dåligt samvete över att inte kunna fara och jobba (det enda han pratat om idag) men samtidigt ville han inte lämna mig ensam med två små. Framförallt inte i detta läge, en vanlig vardag är det såklart inga problem men i detta läge var det tufft!
Vi fick dela upp oss, Micke har kämpat hela natten med stora tjejen och jag med lilldamen, ammade osv. Dessutom är jag mamma och så fort jag hörde Lovina kvälja var jag där trots en fantastisk pappa som tog väl hand om henne.., fattar inte att han inte blev irriterad på mig som kom springandes var och varannan gång, jag hade kokat om jag vore honom.
Nu är det bara(!) feber som återstår samt att få i henne något utom festis. De på akuten sa att vi skulle ge vad hon ville ha, vad som helst! Så hon sa direkt, festis! Det fick hon, svept tre totalt idag. Sedan lite smör och en bit smörgås är allt hon fått i sig på hela dagen. Ikväll ville hon dessutom ha chips?! Varken jag eller Micke tycker om det, visst vi kan äta det men inget vi föredrar, tur dock att vi hade det hemma sedan jag var gravid och ville ha det men när Micke kom hem med det var jag inte sugen på det längre.. Men vart hon lärt sig tycka om det har jag ingen aning om, inte här hemma iaf (moster/mormor?! känner ni er träffade??) Så nu sover alla förutom jag, Micke måste vara helt slut efter gårdagen och Lovina ska vi inte ens snacka om, hon sover nog riktigt gott inatt!!
Nu ska jag iaf ta mig ett gott kvällsfika (sent kanske men vad spelar det för roll)..., sen amma och krypa ner i sängen. God natt

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: