Anna-Maria Gustafsson

2011-11-05
00:36:41

Bättre sent än aldrig

En liten sammanfattning av Skåneland. Vi satt i en bil över 100mil, Lovina gnällde konstant att hon fick ont i benen av att åka bil (men inne på leksaksaffärerna och i "Busfabriken" försvann "benontet" direkt! Jag shoppade inte så mkt som jag hoppats på då det inte fanns så mkt?! men vi har iaf fått besöka många fina platser och många sevärdheter! Vi besökte Danmark (Köpenhamn), Landskrona, Helsingborg, Göteborg m.fl. Vi hann även med ett besök hos Malin i Halmstad, mkt trevligt men dock en väldigt kort visit då barnen behövde middag och en bra bit att köra "hem".
Vi bodde hos Camilla och Anders. Huset var som jag förstod innan vi ens åkte dit jätte fint. Det var lika trevligt som vanligt att få hälsa på och övernatta.
Vi hade dock besök av en groda mitt i natten när jag ammade Linn.
Jag satt i lugnan ro och halv sov sittandes med Linn i famnen då jag såg den äckliga lilla slajmiga saken hoppa på golvet! Jag tjoade till och ropade, -"Micke, det är en groda här inne", han var såklart helt borta och sa i sömnen, -"Den tillhör mig", jag fattade ingenting vid det klockslaget och sa bara -"va??", sen vaknade han till, tog min skallertidning och föste den genom hallen och ut genom dörren en bit bort. Efter den natten var det check under täcket varje kväll innan läggdax, huuuu, hatar sådana äckliga varelser!
Vi fick återigen äta fantastisk god mat och recepten är uppskrivna. Camilla och Anders är riktiga mästerkockar och alltid lika roligt att få lite nya idéer inför sin egna matlagning som är för tillfället rätt fantasilös!
Flygresorna då? Jo, det gick kanon! Jag var inte alls så rädd som jag trodde att jag skulle vara! Kanske låter egoistiskt att säga så här men det var lättare att ha med flickorna än utan dem, men skulle vi störta skulle jag ju självklart vela att de hellre var hemma och överlevde!
Lovina som är en mkt berest liten dam satte på bältet själv innan vi ens hann be henne göra det, hon satt och kollade på molnen, surrade så vi fick skavsår i öronen och var väldigt duktig.
Linns första resa med flyg gick hur bra som helst. Hon satt och skrattade åt Lovina, sov titt som tätt och åt vid start och landning vid alla flygningar. Måste själv få skryta att vi har två fantastiskt duktiga damer!
Hur trevligt det än har varit och hur bra barnen skött sig även om Lovina ibland fick oss att "se rött" så måste jag ändå säga att det var en skön "semester" trots att Micke inte riktigt kunde släppa jobbet helt!
Borta bra men hemma bäst!
När vi klev in genom dörren insåg man direkt hur mkt man uppskattar sitt hem, sin lugna ort utan stress och sin vardag med rutiner.
Det är skönt att komma bort men minst lika skönt att komma hem!

Nu ska vi sova inte invänta pappan i familjen då han som vanligt jobbar.

Sweet dreams.

(Malin, ha det så bra i USA så hörs vi sen och jag erkänner, jag är sjukt avis!)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: