Anna-Maria Gustafsson

2011-09-30
22:34:43

Den rasar snart!
Jag har en jobbig "fobi" som bara blir värre och värre. Det är verkligen inget skämt som min kära sambo ser det som! Han tycker bara jag är löjlig och anser att Kalix Kommun har kontroller när det gäller detta men jag ifrågasätter honom alltid hur f*n han kan vara så säker på det!
Jag är helt övertygad om att Kalixbron kommer rasa snart! Helt övertygad! Inom max 10år är den GONE!
Lustigt att när jag nämt det till folk så säger de flesta, -"jo det kommer den, frågan är bara när".

Bara under tre års tid har den kraftigt bytt "form"!
Jag promenerar varje dag över denna rackliga jävla skit bro, jag känner skakningar, jag har sett förändringen då den idagsläget "hänger" nedåt precis i mitten på längden och ser ut som en pilbåge på bredden.

Jag hoppas innerligt att inte jag eller någon i min närhet befinner sig på den när det väl händer!
Hur är det egentligen, har kommunen verkligen kontroller eller inte?! För som den ser ut nu är det iaf dax för en kraftig renovering innan olyckan är framme, och om/när det händer kommer jag säga, VAD VAR DET JAG SA!!!
(om det inte är jag som är med i olyckan, då är även jag gone!).

I övrigt är jag inte alls rädd för broar men när jag sett förändringen och märker hur den bara blir sämre så kan man inte bli mer än lite lätt knäpp!

Kommentarer:
#1: Hannah

Även om jag inte går över den särskilt ofta så tänker jag det varje gång jag går där över! var det inte skriverier för flera år sen när ikea skulle starta att kalix-bron borde bytas ut då det blivit mer trafik?

2011-10-01 @ 20:12:30
#2: Anonym

inte så viktigt kanske, men det är vägverket som ansvarar för e4:an och där med också kalixbron. Men du kan nog vara helt säker på att dom har kontroller :)

2011-10-12 @ 19:26:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: