Anna-Maria Gustafsson

2012-01-05
23:03:56

Del 2, fram till idag
Inom kort kommer en liten uppdatering från föregående år i bilder. Ska bara ladda upp kamerabatteriet så alla bilder går att föra över på datorn.
Fram tills dess så lämnar jag några rader från december/januari månad.

December började bra, det enda som bekymrade var och varannan var om det skulle komma nå snö eller inte och om den skulle få stanna kvar eller inte.., den kom och den ligger fortfarande kvar, tur det, hoooo!

Lucia i Grytnäs Herrgård var bättre än förväntat, inte för att jag trott något annat om barnen utan för att arrangemanget förra året rent utsagt sög av det personalen hade planerat. Var det bra, nej, bättre, ja. Barnen sjöng som vanligt underbart och detta år hade iaf Lovina inte borta några detaljer från "klädsen", vi såg henne även betydligt bättre men, det stora men'et.., det var fortfarande trångt, man var fortfarande tvungen att komma 40min tidigare för att få en bra plats och det var kaos när alla skulle hem/ut! Huvva, jag står för att det hålls avdelning för avdelning på förskolan nästa år, absolut!

18 december och julbord på Lilla. Vad mer kan man säga, MUMS, utan att skryta för att det är Micke som driver det tillsammans med tre till, men stans bästa, utan tvekan!

Sedan kom mammas födelsedag, 20 december. Hon blev ett år äldre och det syns inte på utseende, tur det va morsan! Det går ju att operera den dagen det börja hänga, hahaha, skoja bara! Du är vacker som du är och jag/vi älskar dig, det vet du!

Dagen innan julafton---> SJUK! Vi drabbades och det är än inte över, hopplöst!

Julafton med mindre stress än vanligt, konstigt men skönt. God mat, julklappar och mys med familjen, finns det något bättre?! Vi sa, detta år blir det inte många julklappar för Lovina, det slutade på 30!!! Vad fan gick fel där? Hon var överlycklig och jublade varje gång pappret var av men hur sjukt är det inte?! 30st, voj voj! Nästa år blir det inte att börja köpa för tidigt, det är då det går fel, galet fel!
Tanken var.., mindre klappar + utlandsresa.., det blev många klappar + utlandsresa! Förbannat!

Mellandagarna liggandes i sängen med obeskrivlig huvudvärk, frossa och jävligt ont i halsen. Lugna puckar för oss alla utom Micke, han är den enda som klarat sig, vilken karl man har, va! ha!

Det nya året infirades på Lilla med många härliga människor. Maten var som vanligt oslagbar och stämningen mkt god! Några tappra barn kämpade till tolvslagen medans mina änglar fick åka hem till farmor/farfar för nattning rätt tidigt. Inte lätt att vara liten.
Första "fyllan" sen ja gud vet när! Absolut inget jag är stolt över men satan så kul vi hade och fy satan så risig jag var dagen efter, var det värt det, jo men samtidigt nä, jag gillar inte att må dåligt i onädan, om jag inte måste, varför utsätta mig för det?
Nyårslöften, nä, jag håller dem ändå inte! Äta bättre (äter redan inte alls dåligt, visserligen skulle jag kunna bli ännu bättre, men nä), träna mer (tränar redan tillräckligt och älskar varje minut av det) så jag trivs med det liv jag lever och fortsätter leva det!

Nutid...

Imorgon bär det av till Piteå med två andra mysiga familjer. God mat, bad, lek, show och mkt mkt mer! Jag längtar så det spritter i kroppen! Älskar PiteHavsbad, det är något utöver det vanliga.

Nedräkningen för sol och bad har börjat och inte många dagar kvar nu, åhhhhh så skönt!

En liten händelse som skedde mig nyårsafton då jag gick in i en butik här i Kalix (vill inte nämna vart och ni kanske förstår varför, haha)

Jag: Hej, har ni barnmatburkar?
Killen i kassan: Nej, men vi har kattmat!

Hahaha, visste inte vad jag skulle svara så det enda som kom fram var:
haha, ok tror inte min dotter är så sugen på det.
Pucko! (förlåt men haha, vad tänkte han med)
Och nej, han skämtade inte, han sa det på fullaste allvar!

God natt

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: