Anna-Maria Gustafsson

2009-01-22
13:22:30

Missbrukare till Grytnäs?!

När ska min förkylning släppa? Jag har nu varit förkyld, utan att överdriva, säkert 8 veckor! Börjar bli riktigt less på allt snorande hit och dit!
Är det någon som har ett eller kanske två knep hur man blir av med detta?!

Hann inte träffa fam. Sundberg igår kväll. Deras plan var försenat i Phucket och pga det så missade de planet från sthlm - luleå, så när de väl var hemma, ja gissa, de ville gå och lägga sig bums!.., kan faktiskt förstå dem! Så idag får man hoppas att man kanske får besök av dem här på jobbet annars kommer jag våldgästa dem i eftermiddag innan det förbaskade mötet!

Mötet, möte om kommunen skall lägga ett behandlingshem för missbrukare i Grytnäs Herrgård, vilket är kloss med våran gård! Hur tror ni jag står till det?! Jag kommer kämpa till döden för att de inte skall komma dit! Trots att min Micke själv jobbar med ett behandlingshem (men han jobbar dock inte med missbrukare utan med ungdomar), så tycker jag det är fel att lägga det i smeten av alla barnfamiljer (vilket grytnäs mestadels består av)! Det finns redan ett ungdomsfängelse, inte allt för långt bort, där de dock inte kan ta sig ut, med höga grindar och stängsel, så ett behandlingshem som dessutom inte är bevakat dygnet runt är något jag helt är emot! De skulle i så fall ha hel uppsyn över våran gård och jag känner mig inte trygg med massa missbrukare 20m från våran husknut! Nej nej, jag är inte den enda som är emot detta och vi "mammor" kommer kämpa för att detta inte skall ske! Micke jobbar som sagt med detta, men samtidigt tänker han på mig och lillen, jag skulle inte vara trygg om beslutet tas att de får flytta dit, och micke, som privatperson, är såklart på min sida gällande den saken! Detta handlar mestadels om att jag inte känner mig trygg, människorna i säg är det säkert inget fel på men det de kommer dit för, att bli av med ett missbruk är det som skrämmer mig! "Mickes ungdomar" är underbara människor och vem säger att dessa missbrukare inte är detsamma, men det de stoppar i säg är det jag är rädd för, det kan medföra risker för allmänheten!  Vi får se ikväll vad som händer, men jag hoppas innerligt att detta inte kommer inträffa! Jag vill inte behöva känna mig rädd i mitt eget hus!


Kommentar:
#1: Nicken :-)

Riv en hög med färsk ingefära (slemlösande och bakteriedödande) i varmt vatten, låt stå och dra sig en timma. Värm på och smaksätt med te och honung. Det rensar all förkylning ur skallen diiirekt! :-)



Finns andra tips också, har dock inte testat:



0.5 l cola

1 st citron, i 4 klyftor. Pressa saften ur dem i colan, lägg de urpressade citronskalen i colan. Tillsätt

1 bit färsk riven ingefära

5-8 pressade vitlöksklyftor.

Värm upp, sila av & drick varmt.

2009-01-22 @ 13:54:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: