Anna-Maria Gustafsson

2010-02-13
07:28:19

Natt och dag - samma lika
God morgon mina vänner.

Imorse klev jag och Lovina upp före 05.00. Efter en hel del bus så somnade hon om tillsist. Nu är det bara jag som är vaken, Micke sover fortfarande och barnprogrammen har just börjat på tv:n. Sitter och funderar över vad man skall ta sig till idag, vad har denna underbara dag att erbjuda? Lite träning såklart, en promenad kanske, en god lunch/middag ja allt det låter kanske mysigt men samtidigt så typiskt vardagen, inga överraskningar, inga roliga äventyr.. Igår satt jag och Micke och pratade om just detta, hur inrutat en vardag är, man kliver upp, äter frukost, tar en promenad, gör iordning Lovinas lunch, äter själv o.s.v... Bryter man inte detta mönster kommer vardagen bli trist och kan leda till massa tråkigheter, vad kan man göra för att förändra detta? Jag har anmält mig och Micke till en gemensam kurs bara för att göra något roligt tillsammans, för att få lite kvalitetstid oss emellan. Vad mer kan man hitta på? Att boka in saker som gör att man har lite att se fram emot, att längta till.. Tur att våran lilla familj har hela våren bokad till olika aktiviteter som gör vardagen lite roligare.

Men hur skall man kunna bryta ett mönster som är så inarbetat?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: