Anna-Maria Gustafsson

2011-03-02
21:08:14

Namn.., klart!

MVC besök idag, klart på 20min. Shit, det gick verkligen undan. Inget nytt, bara att allt är som det ska och uppmaningar om att jag ska ta det lugnare. Vet ju sedan förra graviditeten hur foglossningen kändes och hur jobbig den blev vecka efter vecka.., så är det nu också! Det är rena mardrömmen och ännu värre kommer det bli, jag vet det men ändå så svårt att ta det lugnt. En jobbig rastlöshet i kroppen som inte tillåter mig själv att vila när jag faktiskt behöver det!

Hur som helst, ser fram emot lillgrabben/tösen och när all halsbränna/foglossning m.m.. är över. Har dessutom sedan länge redan valt ut ett flick och ett pojknamn. Känns skönt att ha det färdigt i tankarna men den dagen bebisen väl är här lär man väl ändå tveka, namnet ska ju även passa barnet. Inte lätt det där. Spelar ingen roll om namnen kommer "tas" av någon annan innan. Vill jag att mitt barn ska heta det ena eller andra så väljer jag det oavsett! Vill att det ska passa med Lovina och de gör de båda två.
Är lite irriterad över att jag sagt högt vad jag vill ha för namn på pojken/flickan för då blev det helt plötsligt intressant för andra väntande mammor, men skit samma, som sagt, jag tar det oavsett!
Men vilket blir könet? Vilket av namnen blir det?

Jag har pratat mkt "barn" den senaste tiden, (inte så roligt för ej föräldrar kanske, eller som Lina kallade det, för oss singlar) men tror nämligen det är så just för att jag först nu på riktigt insett att vi väntar tillökning. Har vetat det länge, har planerat namn innan jag väntade nr2 men först nu insett att det är på riktigt. Hoppas allt går bra även denna gång och att barnet är friskt, är huvudsaken!

Nu mysa med gubben.


Kommentarer:
#1: En hängiven läsare i din blogg

Tråkigt det där att man kanske inte får vara "själv" med sitt namn eftersom att i mina tankar betyder ett namn oerhört mycket.

Du ska absolut välja det namn du vill ha till ditt barn oavsett om någon i din omgivning valt detsamma!

När har du förresten beräknad BF?



Kämpa på med dina fogar, du är jätteduktig!

2011-03-03 @ 10:43:41
#2: a-m

Jo, det är lite trist men tillika till för att användas. Namnet ska i huvudsak passa barnet och oss som familj sedan är det sak samma om någon i ens omgivning tar detsamma.

Ögonstenen i magen är beräknad 29 maj. Hoppas allt går bra, hoppas hoppas, det är det viktigaste :)

Kram kram

2011-03-03 @ 12:20:41
#3: Henna

Jag håller absolut med dig gumman! Det är ändå ni och barnet som ska trivas med namnet. Om du inte väljer det namn du vill så kommer du att ångra dig. Allt kommer gå bra vännen, du är så duktig! Puss och kram

2011-03-03 @ 21:26:56
#4: Lina

Men det blev ju bara så fel i lördags med "singlar".......hahahaa, lät bättre med ensamstående eller 0-barn föräldrar hahaha.

Kram på dig vännen :)

2011-03-03 @ 23:09:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: