Anna-Maria Gustafsson

2010-12-30
10:03:40

Nytt år, inget inplanerat!
Vad göra?!
Nyår/min systers födelsedag närmar sig och vi (jag samt Micke) kliar oss kraftigt i huvudet, vad ska vi hitta på!!
För mig är detta ingen speciell dag, jo innan jag hade barn, då hade man planerat nyår flera månader i förväg men inte numera!
Eftersom Lovina ändå sover när "höjdpunkten slår till" så är det inte så spännande för henne och där försvann även det speciella för mig! Att se hennes min vore pricken över i men tyvärr orkar hon knappt vara vaken till 21.00, då gnälls det och det enda hon då tänker på är kudden!
(Om vi inte är hos Lina och hon matar henne med sötsaker, då är hon vaken halva natten nästintill!)

Så vad ska vi då hitta på?
De senaste åren har man varit gravid 2 av 3ggr (detta år inräknat). Det har blivit pommac 3 av 3år. Så häftigt har nyår vart för mig de senaste åren! Visst kunde jag ha tatt till pumpen för ett glas skumpa förra året men nej, jag tycker inte om det där! Alla är vi olika, det köper jag, men jag skulle aldrig hoppa över ens en gång med kontakten och närheten man får med sitt barn när man ammar. Jag skulle aldrig pumpa bara för att få dricka alkohol! Vi har hela livet framför oss för den "drogen". Man kan ha roligt utan alkohol, det kan iaf jag! Men att vara gravid är det som drar ner hela stämningen. Jag är lika trött som Lovina. Jag äter inte vad som helst! Skitnojjig! Jag har ont i varenda del i kroppen (gravid/scolios/allmänt vek) och man kan inte ha några kläder från garderoben, allt är för stramt, sitter som ett jävla korvskinn! Jippi!!!
Visst kan vi åka till gällivare, där finns massor av vänner att umgås med! Hela min släkt närmare bestämt! Vi kan åka till Mickes stuga, (kallt!), vi kan vara i östanfjärden (för 38:e året i rad känns det som), vi kan göra massor men inget som känns tilltalande!

Så fortfarande, vad ska vi hitta på??
Tar en skön prom i långsamt tempo (foglossning) och funderar ut vad vi ska göra!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: