Anna-Maria Gustafsson

2010-11-28
22:17:28

Midnatt råder, rent det är i huset.., rent i huset!

Order av min storasyster -"UPPDATERA". Ok jag är på gång. Vet att jag säkerligen inte är den som nöter tangenterna vid bloggen allt för ofta men med ett jobb framför dator, ett massa knapprande och en lugn stund hemma med familjen, känns då inte motivernade att sätta sig intill datorn och tokskriva var dag som går, men jag gör några tappra försök till och från...

Hela veckan har bestått av städning. Det är helt utan att överdriva det minsta! Jag började i måndags, gick igenom skåp efter skåp, spara, kasta, spara, kasta.., torka torka torka! Idag är jag nästan färdig, julpyntet är uppe men den förbannade toaletten återstår till imorgon!
Hann även med mitt första träningspass på länge av olika skäl.., Moa körde på i 320!! Jag svettades, det smakade blod och kraftig träningsverk i lår två dagar efteråt! Satans benböj, de dräper mig!! Men skitskoj var det!

Imorse fick jag ett underbart uppvaknande av dotter och sambo. De hade tillsammans tänt det första ljuset, dukat upp en ordentlig grötfrukost och log som aldrig förr! Julen har bara börjat och jag älskar den redan! Julgranen uppe och klädd (vet att jag är tidig men älskar tiden innan julafton, less som fan dagen efter, så lika bra att göra det mysigt på en gång), skyltsöndag, 1:a advent, 1 tomte!, hästar och en massa eldar runt om i stan. Mysigt men som vanligt klagar man alltid, det var bättre förr! Och det var det, det går inte att komma ifrån. Nu kudden, god natt.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: