Anna-Maria Gustafsson

2011-02-22
12:30:02

Trötter
Trött trots solsken.
Sitter på jobbet och ska hem för lunchmatsintag. Om en timme ska lilltösen hämtas och jag känner mig så orkeslös. Vet inte varför! Hatar att känna mig så. Vill inte vara en tråkig morsa, en som bara längtar efter soffan och en bra tidning.
Igår åkte vi en sväng till Luleå för att kolla in utbudet på barnvagnar m.m. Då slank det ner ett litet piano med 50tal knappar på + mic samt playdoh i kundvagnen. Lovina har konstant sedan vi öppnade förpackningen tjoat och skrikit i denna mic med en hemsk trumrytm i bakgrunden. Micke har dessutom gjort henne sällskap och ni kan ju gissa hur det lät. Fy fan, man ville bara dö!
Har försökt analysera vart min huvudvärk kommer från, tada..., där har vi problemet. Så vad göra åt saken, gömma denna gräsliga lilla maskin och ta fram playdohn istället, några formar och en kavel. Lugna lekar för en trött morsa. Lät helt klart mkt bättre!

Nu hem och sen kanske och simma. Ska ge det ett försök med mina gräsliga fogar!





Kommentar:
#1: Josse

Halloj! Ja nog växer magen alltid, fortare denna gång när det är andra gången.. och så är det ju ganska tätt emellan :) Vi har tänkt köpa en syskonvagn, vi har inte kollat så noga ännu men jag vill ha en rejäl vagn där barnen sitter bredvid varandra, jag vill ha separata sufletter och att varje del är vändbar så jag tex. kan ha bebisen mot mig och Frida framåt. Vagnen kommer användas till promenader, inte till shopping eller liknande så den behöver inte vara liten. Vill absolut inte ha en vagn där barnen sitter på varandra, där den ena frå stirra den andra i ryggen. Vi kommer ha kvar vår crescent vagn som vi varit supernöjd över så har man den när bara ena barnet ska åka :) Just nu gillar Frida att åka vagn men man vet ju inte hur länge till, tror inte det kommer vara så lång tid man använder syskonvagnen.. 1-2 år kanske?



Vad vill ni ha för vagn? :) Var thailand bra förresten? :) Mvh J

2011-02-22 @ 21:28:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: