Anna-Maria Gustafsson

2009-04-10
12:45:09

Skärtorsdag

En skärtorsdag med nära och kära. Jag och micke började dagen med en smootie, däerfter lunchdejtade vi med Tommy och Emma på hotellet. Det blev lax, örtdressing och sallad. Jag och Emma blev dock lämnade ensamma då våra karlar fixade påskägg åt oss. Vi båda fick stora påskägg! I mitt innehöll det bl a trisslotter (dock ingen vinst), lite godis, lotioner m.m. till lillen och mkt annat! Tänk att så lite kan göra en så glad! Tack älskling!

Under dagen var jag och Micke förbi min syster, Mange samt barnen. Vi möttes i dörren av två små påskkärringar, sockersöta solstrålar i det tråkiga vädret. Vi gav dem varsitt påskägg och båda två tackade så snällt, sprang in i vardagsrummet med äggen och locken flög av! Tillbringade några timmar där innan vi skyndade oss hem då Nicke satt i bilen på gården och väntade på oss.
Kvällen närmade sig, grabbarna for iväg på skoter crossen och min syster kom förbi. Vi spelade lite buzz och sen började vi göra oss iordning. Grabbarna kom hem och grannarna kom förbi. Den gravida kvinnan i huset (jag) samt Emma höll oss till Loka med frysta hallon i, mums! De andra skålade med onyttiga alkoholhaltiga drycker. Mkt trevligt, det lät värre högt från alla basröster i vardagsrummet under tiden vi damer satt i köket och surrade. Kvällen närmade sig småtimmarna och vi for förbi folkan. Vi hade det trevligt trots alla de äldre människorna runt omkring oss! Som sagt, det är ju vad man gör det till. Men kvällen avslutades inte där, vi begav oss åter igen hem till oss för en buzzturnering. Min syster och jag blev segrare till en början men Mange samt Micke kom ikapp och förbi under sista spelomgången! Men vi lät dem vinna ;)
Körde hem syster & magnus för att sedan själv krypa ner intill Micke för ett par timmars sömn.

ZzZzZzZzZz....... 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: