Anna-Maria Gustafsson

2009-12-03
10:53:54

En julig vecka
Torsdag och snart lunch. Under en veckas tid har jag fixat och donat med allt julstök men så mysigt det nu blivit. Visst jag har svurit och varit förbannad men nu är det så gott som klart! Vad har veckan bjudit på då, jo storstädning, lite mera städning och lite lite till utav städning. När det var klart började julstöket, alla ljusen, gardinerna, kuddarna, inomhus granen, utomhus granen, apelsinerna med nejlikor i samt det förbannade pepparkakshuset! Jag slog på stort och tänkte göra något jag annars inte brukar göra, att tillverka ett pepparkakshus. Verkade så kul till en början innan man skulle smälta socker, visst, jag vet att det blir varmt, men kokhett var jag inte beredd på!!! Efter några, dock lidriga, brännskador med blåsor i handflatan och på lillfingret så var det klart! Blev det fint, nja, var det värt det, NEJ! Jag kommer aldrig mer göra ett pepparkakshus, det är ett som är säkert! Men våran familj har såklart hunnit med massa annat också, promenader, aerobic, mysiga middagar och allmänt familje mys.

Igår hade vi en liten glöggkväll för nära och kära vilket var jätte trevligt, som vanligt fick man ett gott skratt många ggr om. Detta måste upprepas, minst en gång till innan själva julaftonsdagen och då kanske jag t.o.m kan prova ta mig ett glögg glas istället för julmusten, beroende på om mina dotters tissebehov övergår till flaskbehov?!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: