Anna-Maria Gustafsson

2010-08-04
10:58:35

Socker här, socker där, socker överallt!

Herregud hur jag mår idag! Vaknade på morgonen, kallsvettig och tung i hela kroppen. Inte sjuk alls, det känns inte så men bara illamående, snurrig, känslan att jag bara vill svimma.
Kan det vara ett sockerfall?
Sedan jag börjat med projekt smal (som för övrigt först nu följs stenhårt) skippas allt socker och kolhydrater. Kanske inte så smart när jag tränar så pass mkt som jag faktiskt gör. Har joggat varje dag, har haft klasser och dessutom städat som en galning inomhus. Måste ta och coola ner mig lite. Jag kommer inte ge mig innan dessa 10kg är borta. Men har jag denna känsla som jag har i kroppen just nu måste jag verkligen fundera över min kost, kanske ändra den lite för att jag skall må bättre. Allt dolt socker som finns i juice, yoghurt, såser m.m. har gjort att man får någon slags abstinens efter den förbannade "drogen". Dagens livsmedel innehåller allt för mkt socker, det blir tillslut som ett begär som är jobbigt att bara helt sluta med! Men jag ger det några dagar till och blir det ingen förbättring så vet jag ärligt inte vad jag gör!
Är inte ens sugen på sötsaker, vill bara kräkas av tanken men min kropp känns ändå tung så jag hoppas att denna känsla snart passerar och att man kan fortsätta vara den duktiga mamma som jag brukar vara! (får man kalla sig själv duktig i vårt avlånga land, eller är det tabu?), nåja, jag känner mig som en bra mamma till min dotter och hon verkar då älska mig lika mkt som jag älskar henne.

Fick dessutom en bukett av Micke idag, innehållande rosor och andra fina växter som jag inte kan namnen på. Bara sådär, mitt i veckan utan anledning. Han sa att han älskar mig och att jag samt Lovina är hans allt. Love him! Killar, se och lär, det värmer oerhört mkt i hjärtat och man blir så lycklig!

Nu är det dax för en cesarsallad med kyckling, mums!!!


Kommentarer:
#1: Moa B

Socker är inte farligt. Hjärnan går runt på enbart rent socker. Muskler behöver kolhydrater! Varför så bråttom?

I vanlig ordning är det en enda enkel regel som gäller: Gör man av med fler kalorier än man sätter i sig så går man ner i vikt. Gör man av med färre kalorier än vad man äter så går man upp i vikt.

Ta hand om dig själv och familjen (i den ordningen)! Om inte du mår bra mår ingen runtomkring dig bra heller.



www.slutameddieter.nu ;-)



Moa



PS. Superkul att du är tillbaka som instruktör på TC igen, vi behöver dig!

2010-08-04 @ 14:53:34
#2: a-m

Jag har aldrig haft problem att tappa något kilo, har kunnat äta vad jag vill utan att ens gå upp ett gram tills jag blev med barn, då ändrades allt. Vad jag än stoppar i mig så ökar vågen. Jag springer, jag tränar och håller igång men ändå ökar vågen och midjemåttet. Har alltid älskat godis och har ett litet begär efter det förbannade sockret så jag tänkte, nej nu jävlar får det vara nog. Det hjälpte att tänka så, är inte ens sugen på sötsaker. Inte det minsta faktiskt. Men jag förstår tillika att kroppen behöver bra och nyttig mat så jag gör endast det här för att komma tillbaka till vart jag varit förut sedan skall jag smått tillåta mig själv att äta det jag inte ätit på länge! Men med måtta!

2010-08-05 @ 10:45:06
#3: Moa B

Fint. Allt är en dosfråga.

2010-08-06 @ 16:56:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: