Anna-Maria Gustafsson

2010-02-21
13:22:52

Buddy the man

För första gången på 18 månader hade jag en tjejdag utan barn och sambo i Luleå tillsammans med min kusin Erika från Gällivare. Det kändes konstigt och tankarna fanns hela tiden på Lovina och Micke. Jag erkänner att jag var orolig för Lovina, hur hon hade det, men samtidigt vet jag att Micke klarar det utmärkt utan mig, är man mamma så är man! MEN alla behöver egentid, att strosa på stan, fika, surra, skratta och bara ha en väninna att dela sina tankar med är viktigt samt nyttigt och vänner ska man vara rädd om, de är värda guld i alla lägen.
Jag har inte många vänner, men de jag har är några jag inte vill vara utan, hellre få riktigt nära vänner än 1000 ytliga. Det är ju upp till var och en vad man tycker om den saken, men jag vill ha det på det sättet iaf. Dessutom märker man tydligt vilka som är ens riktiga vänner efter att man fått barn, de finns vissa som inte ens sett lillflickan, inte ens brytt sig om att ringa och gratta, inte ens ansträngt sig att komma förbi, är less på att ge och ge och inte få tillbaka så svek från gamla vänner är något som jag tidigare lagt mkt energi på som jag idag lagt bakom mig.

Så, igår hade vi det riktigt mysigt. Mycket fika, mkt surr och en middag på Ban Thai pga brist på platser i alla restauranger runt om i hela Luleå stad?!!! Vi betällde plankstek och förväntades oss något utsökt vilket var gott förutom att de använde pulvermos?! PULVERMOS???!!!, hur kan man servera det på en planka i en restaurang, men köttet var ok och man kan inte ha för mkt krav på en "billigare" restaurang...
Vi avslutade dagen med en härlig musikal, Buddy Holly. Den var fantastisk och jag älskar sådana här tillställningar! Det gör mig glad och lycklig i själen, längtar redan till nästa gång, vad det blir återstår att se!




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: