Anna-Maria Gustafsson

2010-09-03
09:50:16

Mysig men jobbig fredag

Micke är ledig och ska ha en liten pappa dotter dag med Lovina. Det är viktigt att de får tid med varandra. Lovina är väldigt mkt för Micke, hon älskar verkligen sin pappa och det finns såklart en orsak att hon har fått en så bra kontakt med honom. Han är med henne så fort han får tid över. Han vill lämna och hämta henne från dagis. Han vill vara med på alla läkarbesök. Han finns där såfort hon behöver lite hjälp. Han skulle aldrig säga emot ang saker som måste göras gällande Lovina. Han är en kanon pappa, bättre pappa till ens barn är svårt att hitta!!

Idag kommer dock bli en både jobbig och mysig fredag för min del. Om drygt en timme ska jag på begravning, känns jobbig när det är en person som stått en nära. Hon har funnits med nästan hela min uppväxt. Hon var en kvinna som jag såg upp till och en människa som alltid hade ett leende på läpparna och en värmande kram i alla lägen. Vila i frid "min andra mamma".

När begravningen är över så har jag lovat Emma (systers dotter) att ha en mysig tjejdag. Vi ska måla naglarna, locka håret, köpa godis, åka till lekparken och äta plättar m. sylt och glass, måla porslin och massa andra saker. En riktigt mysig tjejfredag. Längtar redan tills dess!

Och om jag hinner så blir det en liten tekopp med vännen Katja. Hoppas!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: