Anna-Maria Gustafsson

2010-09-05
22:01:22

Bara jag

Ensam, helt ensam!
Lillhjärtat sover hos mormor idag, inte ofta det händer men ibland när det inte går ihop med jobb och möten har man inget annat val än att låta henne sova borta. Tror dock ärligt hon tycker det är jätte roligt att inte alltid sova med mamma och pappa.
Micke jobbar och Anders är inte hemma så jag hör inget annat än eko ifrån migsjälv. Lyssnar på lite musik som ger en känsla av nostalgi. Ibland är det verkligen skönt att bara få vara ensam, att bara höra sina egna andetag, lugnt och skönt, fridfullt kanske är ett annat ord som passar bättre in i detta sammanhang.
Varför är det så? Att man ena dagen bara vill sitta ensam och tycker det är helt underbart medans andra dagar är helt tvärtom. Konstigt hur man fungerar egentligen.

Mörkret har fallit utanför alla fönster. Lite otäckt faktiskt! Varje gång jag sitter ensam känner jag obehag av att titta ut, hatar mörker. Älskar tända ljus och mysiga stunder med ett par starka armar runt om en, men hatar verkligen mörker iövrigt!
Minns som liten då jag skulle hälsa på min barndomsvän Henna som bodde max 50m från vårat hus, hur man sakta började gå upp för backen, börjar blicka bakåt, går lite fortare, tittar igen, känner sig iaktagen, börjar jogga, skrämmer upp sig själv och kutar sista biten. Haha, vad löjlig man är men mörkrädsla är inget att leka med, så är det bara!

Hittade just en artist på youtube som faktiskt har en jätte lugn och "skön" röst, Mia Rose heter hon. Duktig tjej. Vet inte om ni kanske redan vet vem hon är men första gången jag hör henne. 

Ska se om jag hittar några nya stjärnor när jag ändå är igång. Godnatt gott folk. 


Kommentar:
#1: Henna

Hahah, lite jag kände igen mig där. Kommer ihåg hur man höll på att dö när man väl var framme för att man hade kutat fortare än man egentligen orkar bara för att man var så rädd och pulsen var uppe på max. Du och jag är nog exakt lika mörkrädda gumman ;) Än idag kan jag ha svårt att sova då Petter jobbar natt. Haha, man är allt bra fjånig ;)

2010-09-06 @ 10:52:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: