Anna-Maria Gustafsson

2011-04-03
21:39:16

Utedag blev bilmys
Vilken vårig dag.
Jag och Micke hjälptes åt att städa imorse. Vi/jag orkar verkligen inte se när solen lyser in på dammet som samlas och pyr överallt! Är så skönt att få hjälp, allt går så mkt fortare och dessutom blir man på bättre humör så fort man är färdig.
Klädde Lovina och gick ut. Hon lekte en kort stund på gården innan vi insåg att denna underbara värme även har sina nackdelar. Så slaskigt och Lovina utan stövlar. Tog fram ett par som jag köpte i höstas men de var för små så vi hoppade alla in i bilen och åkte in mot stan för att inhandla ett par nya åt henne så hon skulle kunna fortsätta sin utedag. Men, som vanligt är bilåkandet sövande. Vi hann inte ens hitta en parkering innan hon somnade. Vad nu göra?
Tog oss en härlig bilfärd istället, rian-morjärv-töre-kalix. Hon sov och vi surrade och njöt av vårvädret (genom bilrutan) samt varandras sällskap.
Middagsintag efter coophandlig och Micke iväg på jobb.
Jag och Lovina tog fram bunkarna, slevarna och olika ingridienser för att baka. Rulltårta samt syltkakor blev det. Nu kväll och tösen sover.
Har just insett att även denna dag bara sprungit iväg. Inte konstigt att hon snart fyller två. Tiden går för fort när man har roligt. Barn är underbart och skulle aldrig ens kunna tänka mig ett liv utan de små miraklen! Älskar dig Lovina och ? i magen. Ser redan fram emot morgondagen och uppvaknandet av de två kristallklara busiga ögonen. -"Gomorn' mamma" och en puss, Love it!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: