Anna-Maria Gustafsson

2011-01-14
12:46:45

En kokt och en soffpotatis

Jag var för långsam!
Lovina ville inte ha välling innan hon somnade igår kväll så hon vaknade mkt hungrig, ovanligt tidigt och som vanligt ropade hon -"pappa, lällä". Kanon, jag fick fortsätta sova, underbart! Det enda jag hörde av Micke var-"Snälla Lovina sov"..., Men hon fortsatte "vina lällä, upp pappa, upp!". Så han klev upp motvilligt men Lovina blev glad och jag snarkade vidare :)

När jag väl någon timme senare hörde hur farmen i hennes rum tjöt och kände mig hyfsat pigg klev jag upp. Hon var igång för fullt, micke också. Mitt hår stod precis åt alla håll så tog med mig Lovina för ett bad i badkaret. När vi badat klart och duschat båda två började jag snabbt med lunchen för att hon inte skulle hinna somna innan den var färdig!
Hade stort planerat 1. Bad 2. Lunch 3. Promenad/Lovina sova i vagn.
Det började som sagt bra med punkt 1!
När potatisen nästan var färdig ropade jag, Lovina kom nu och ät..., inget svar! Jag kikade in i vardagsrummet, hon hade somnat.., FAN!!! Där låg hon och höll om vovven i sackosäcken framför tv:n...
Punkt 2 och 3, förstörd!!!!

Tycker om för det mesta att hon faktiskt går och lägger sig själv på soffan/sängen osv. när hon känner sig trött vid lunchtid. Men idag passade det inte alls.
Så när Micke kommer hem får han istället gå ut och leka med henne så tar jag en promenad helt alone. Hon måste som vanligt få lite frisk luft och jag måste röra på mig och stormagen. Lill stjärnan i magen blir så härligt lugn när jag promenerar, "den" vaggas förmodligen till sömns när morsan (jag) vaggar mig fram längst Kalix gator då foglossningen är ett faktum! (vet, ska inte "vagga", men det gör så h-vetes ont)!!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: