Anna-Maria Gustafsson

2011-01-29
11:05:57

Sol och regn varvat med åska

Rött blivit brunt, äntligen!
Sitter nyduschad och redo för en sväng till köpcentret i Phuket town då jag och Micke ska äta middag, ta fot massage samt gå på bio. Barnfria för första kvällen. Vi hade tänkt åka till Patong i förrgår på två men en liten dam ville verkligen med och kunde inte säga nej för har ärligt aldrig sett henne vilja följa med så mkt som då men sån nitlott vi gick på! Hon var så gått som omöjlig, tro mig, även våran Lovina som aldrig gråter och är glad för det mesta kan vara en riktig busunge med egen vilja!
Det gick bra från början tills vi skulle äta då hon hoppade konstant på Micke, men åt bra (tur det)! Sedan charmade hon var och varannan thailändska då hon vinkade och sa -"bye bye". Tog inte länge innan hon tog fart mot ett ställ med massa mössor. Jag sa nej Lovina, inte röra, tog tre sekunder från det att Micke sa nej till att hon rivit ner alla mössor hon kom åt! Ju närmare Micke kom henne ju snabbade arbetade hon med den så kallade rivningen! Micke fick plocka och jobbade på i bra fart då hon tog ny fart efter mig mot rulltrappan, Micke efter, som tur var, var jag framför men Micke fick precis tag i henne då jag höll i hennes vagn m.m.. Hon dansade "muskeldansen" (musses klubbhus) ner för trappan, tillslut kunde varken jag eller Micke hålla oss för skratt, vi var verkligen helt slut och det blev till och med roligt tillslut!
Men det slutade inte där! Innan vi skulle åka hem var hon i farten igen, då en man/gubbe skulle väga sig (finns automater överallt) la han in ett mynt och skulle precis ställa sig på den då en dam (Lovina) knuffade bort honom och trängde sig framför för att hoppa upp på vågen, men som tur var hann Micke just få tag i henne. Mannen skrattade bara men vi beslöt oss att nu var det nog och åkte hem!

Hela denna vecka har det förövrigt varit sol varvat med regn/åska. Vart tog det solsäkra Thailand vägen? Men man hinner ju som tur är sola iaf trots regnet. Medans jag sitter här just nu regnar det ute, trist men som sagt, gör inget så länge det infaller eftermiddag/kvällen!

Sen en liten undran, vart har Lovina fått sina gener ifrån?! Vi smörjer in henne med solskyddsfaktor 50 (extra vattenfast), hon har yttligare på det en dräkt (sunblock) som skyddar hennes kropp från topp till knä, hon sitter i skuggan hela dagarna förutom just när hon badar eller leker vid vattnet på stranden. och sover på dagarna då solen är som starkast men ändå är hon väldigt konstigt nog lika brun som oss på benen samt armarna! Helt sjukt!
Hon har nå super pigment i kroppen..., vill ha!!!!!

Nej nu måste jag göra mig iordning, dax för avfärd.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: