Anna-Maria Gustafsson

2011-03-30
18:47:03

Lovina bjuder på skratt
Vilken lång dag, är skönt att äntligen få slå sig ner i soffan och vila upp sig en stund med stormagen.
Började dagen med jobb innan jag skulle på besök hos mvc. Det gick bra, bebisen växer och mår gott i magen precis som det ska vara.
Sen hämta upp mamma, Micke samt Lovina för lite inköp till mamma/h-o's lägenhet på ikea.
Allt flöt på bra fram till vi satt i fiket och Lovina bjöd på något som gjorde att vi alla brast i skratt och kunde knappt hålla tillbaka tårarna.
Så vad hände? Nå, jag fick äran att inhandla fikat. Lillgumman hade fullt upp med att bestämma vilken stol hon ville sitta på. När jag stod i kön sa mommo till henne att ropa till mig, -"Kom med fikan mamma", som hon såklart gjorde men med sitt "barnspråk". Så hon ropade högt och tydligt till mig, -"FITTAN MAMMA"!
Haha, mormor (mamma) vek sig dubbelt sedan sa hon så försiktigt till oss, visste inte att hon skulle säga så! Lovina förstod ingenting när vi skrattade så hon drog ett påhittat skratt hon med. Herregud så fel det kan bli. Inte lätt att vara liten ibland.

Så när vi tömt släpet, Micke stressat iväg på jobbet, mamma på bowlingmatch och vi intagit middag njuter vi av lite tid i soffan. Dagen på ikea var lång och jobbig, mkt inköp och stress hem. 
Borta bra men hemma bäst.., det heter väl så. 



Mormor och Lovina i ett betydligt lugnare Thailand.

Kommentar:
#1: Moster

Hahaha.. Så fel det kan bli ibland ;P

2011-03-30 @ 19:23:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: