Anna-Maria Gustafsson

2011-03-04
22:15:22

Solig, skotrig dag
En heldag ute i finvädret.
Jag och Micke hade planerat tidigare i veckan att åka på skotertur idag om det var fint väder, japp så blev det.
Vi tog och packade skoterpulkan, klädde oss ordentligt och tog sikte mot Mickes föräldrars stuga. När vi i princip var framme kom Micke på att han glömt nyckeln in till stugan, Lovina hade somnat sittade på skotern och vad göra?! Så, hämtade endast ved och åkte till båtön. Började grilla korv och några hamburgare "gjilla kojven" ropade Lovina om och om igen med ett leende på läpparna. Satte oss på renskinnet som Lovina såklart bestämt sig för att det var en muuu..
Begav oss sedan vidare till stugan i Ryssbält, Lovina somnade som vanligt sittandes.
Vad hände när vi var ca 20m från stugan, körde tokfast! FAAAANNN... Foglossning, snö som inte bär och en sovandes Lovina! Fick börja krypa mot stugan, armen bara sjönk ner och då satt inte bara skotern fast, jag också! Micke fick plumsa fram till mig och ta Lovina, rullade mig upp, och fortsatte krypa fram till husknuten. Tog över Lovina i min famn som nu såklart vaknat. Smekte så gått som husfasaden till jag äntligen tog mig på "bar backe". Micke kom efter och svor, "-Jag skiter i den där j*vla skit skotern!". Svetten forsade från våra pannor, så vid bron sa han, -"vi går in och väntar till Anders kommer och hjälper oss". Tittade lite med hundögon på honom då jag just insåg att nyckeln in till stugan låg i skoterpulkan. -"Näääee sa han och tittade snett på mig". Jo svarade jag bara lite försiktigt.., FAAANNN!!!! sa han högt sen plumsade han iväg med arga kliv! Haha, kändes som om vi var med i "sällskapsresan"! 
Efter det blev det betydligt lugnare toner, Anders kom, de fick upp skotern utan problem, vi begav oss hem och åt middag tillsammans med vännerna Tomas och Lina. Nu sover både Micke och Lovina, hör hur nästan taket lyfter av snarkningar från sovrummet (att hon kan sova trots det förstår jag inte), men de verkar båda två vara helt slut efter en sån här dag. Sov gott mina hjärtan, ska snart själv vagga mig mot sängen, foglossningen blev ju inte direkt bättre efter ryssbältsvängen.
God natt

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: