Anna-Maria Gustafsson

2011-05-16
15:11:12

Hemma, utvilad och mår toppen!
Min garviditet har verkligen inte varit en lätt match! Ambulans till Sunderbyn, liggandes på sjukhus i ett par dagar utan att ens få gå från sängen (inte ens på toa).. Jag fick order om liggläge ORDAGRANT! Fick åka hem några dagar för att några dagar senare bli igångsatt.
Måndagen den 9maj skulle de sätta igång mig men när jag väl var inne på Sunderbysjukhus i måndags för en vecka sedan så var det redan på gång! Var öppen 5cm utan minsta värk. Precis som Lovina, kände inget men var ändå öppen!
Så någon igångsättning blev det inte utan det fick löpa på som en vanlig förlossning. Det enda de gjorde var att reta igång det lite snabbare.
Det gick som en dans, hela förlossningen. Inga värkar alls först närmare slutet (de gick dessutom att leva med) och mådde utmärkt. När the final närmade sig tog det 4 minuter så var hon ute i vida världen! 
Helt otroligt!
Jag är inte gjord för graviditeter men förlossningen är tydligen min grej!

Så nu, en vecka sedan lilltjejen våran kom till världen har vi bara njutit av tiden tillsammans. Hon är så snäll och Lovina tar det förvånandsvärt otroligt bra. Visst har vi sett tecken från stortjejens sida vad gäller uppmärksamheten men även hon är så snäll och snäll med sin lillasyster. Sitter på helspänn och inväntar kolik eller inte?! Förhoppningsvis blir hon som Lovina var/är, världens snällaste.
Nu matning sen matlagning, dagen flyter på som vanligt, underbart!!

Kommentar:
#1: jessica havela

Hej A-M

Om nu mot allförmodan lillprinsessan får kolik, så rekommenderar jag cuplaton magdroppar som finns att köpa på finska apoteket, vi har tidigare kört minifom, men d hjälper inget om man jämför med cuplaton =) kram jessica

STORT GRATTIS!!!

2011-05-16 @ 22:42:27
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: